Sosyal medya kullanıcıları meydan okumaları seviyorlar. Daha önce pek çok meydan okumaya şahit olduk. Türk kullanıcıları ise bu meydan okumaları ilk günden beri kullanıyor. Facebook’un ilk dönemlerinde ‘’Ülkesini Seven 1 Milyon Kişi Bulabilirim’’, ‘’Tarkan Hayranı 500 Bin Kişi Buluşuyor’’ tarzı pek çok sayfa türetilmişti.

Instagram’ın en çok like alan fotoğrafı Kylie Jenner’ın yeni doğan kızını paylaştığı görseldi. 7 Şubat 2018’de paylaşılan fotoğraf, 18 milyon beğeniye ulaşarak kırılması zor bir rekora imza atmış, Guinness Word Records listesine girmişti.

View this post on Instagram

stormi webster 👼🏽

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

Geçtiğimiz günlerde Instagram üzerinden yeni bir meydan okumaya şahit olduk. Word_record_egg hesabı stok yumurta fotoğrafı paylaşarak, Instagram’ın en çok like alan fotoğrafı olmak istedi. ‘’Birlikte dünya rekoru kıralım ve bunu Instagram’ın en beğenilen paylaşımı haline getirelim. Şu anki dünya rekorunu elinde bulunduran Kylie Jenner’ı geçelim (18 milyon)’’ mesajını paylaşan hesap kısa sürede viral etki yarattı ve sadece Instagram’da değil, tüm internette en çok konuşulan konu oldu.

Yumurta fotoğrafının viral etki yaratmasından itibaren, Kylie Jenner Instagram hesabından bir video paylaştı. Videoda yumurta fotoğrafı ile dalga geçen Kylie Jenner aynı zamanda yumurta fotoğrafını da beğendi. Bunun ardından viral etkisi büyüyen yumurta fotorağrafı, Ellen DeGeneres ve Miley Cyrus’ın da yumurta fotoğrafı ile ilgili post paylaşması üzerine internet tam anlamıyla yıkıldı.

View this post on Instagram

Take that little egg

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

Yumurta fotoğrafının viral olmasında ki en büyük etkilerden biri elbette meydan okumaları seven internet kullanıcılarının, uzun zamandır bir meydan okumaya dahil olmamasıydı. Bu boşluktan çok iyi yararlanan Word_record_egg hesabı, doğru zamanda bu hamleyi yaptı. Diğer bir etki de Kardashian etkisiydi. İnternet kullanıcıları Kardashian’lardan pek hoşlanmıyor. Buna rağmen Instagram’ın en çok takip edilen 10 hesabının 6 tanesi Kardashian ailesinin üyelerine ait. Daha önce pek çok Instagram viraline ve giflerine konu olan Kardashian’lar hakkında bir meydan okuma konusu, internet kullanıcılarını harekete geçirmek için iyi bir yol. Ve tabii ki Kardashian ailesinin en çok kazanan ve etki yaratan kişisi Kylie Jenner daha etkili bir yol. Kylie Jenner’in Instagram ve Snapchat mecralarında oldukça popüler olması, onu kendi markasını kurmaya kadar götümüştü. Hatta Kylie Jenner kurduğu marka ile en genç milyarderler listesinde birinci sırada yer almıştı.

Reddit’de organize olan guruplar, influencer’ların paylaşımları, ünlülerin konuya dahil olması ve Kylie Jenner’ı yenilgiye uğratma motivasyonu oldukça etkili oldu. Beklenen sonuç ise gecikmedi sadece 48 saat içerisinde Instagram’ın en çok like alan fotoğrafı bir yumurta fotoğrafı oldu. Guinness Word Records listesine de böylece girmeyi başardı . (link: http://www.guinnessworldrecords.com/news/2019/1/egg-photo-breaks-kylie-jenners-record-for-most-liked-image-on-instagram-554801)

Peki Word_record_egg hesabının arka planında kim vardı? İlk olarak Amerika’nın en büyük magazin habercisi olan TMZ konu ile ilgili bir haber paylaştı (link: https://www.tmz.com/2019/01/15/world-record-egg-supreme-patty-blasts-kardashians-daddy-long-wide-neck/). Ancak Word_record_egg hesabı haberi yalanladı. Ardından Independet gazetesi hesabın sahibiyle bir röportaj yaptığı haberini paylaştı. (link: https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/instagram-egg-kylie-jenner-likes-popular-how-beat-social-media-photo-image-a8727181.html) Yapılan çoğu analize göre, hesabın çıkış noktası İngiltere merkezli bir reklam ajansının çalışmasına dayanıyor. Hesabın çıkış noktasının ilk etapta bir sosyal sorumluluk projesine farkındalık üzerine olduğu düşünüldü. Çünkü hesabın ilk satış üzerine mağazası açıldığında, ürünlerden elde edilecek hasılatın %90’nı sivil toplum kuruluşlarına aktarılacağı bilgisi paylaşıldı. Daha sonra bu oran %10’a düşünce tepkiler de devamında gelmeye başladı. Hesabın şu an kar odaklı ürün satışı gerçekleştirmesi meydan okumanın ruhuna aykırı bulunuyor.

Digital Partners olarak bu süreçte, dijital iletişimini yaptığımız markalar için real time içerikler hazırladık. Hazırladığımız içeriklerin her biri markanın kendi motivasyonunu ve iletişim stratejisini yansıtıyordu.

Dr. Oetker için yaptığımız çalışmada ana motivasyonumuz; tariflerinin neredeyse hepsinde kullanılan ana malzemelerden birisinin de yumurta olmasıydı. Bu nedenle yumurtanın, Dr. Oetker tariflerinin “Gizli Kahramanı” olduğu içgörüründen yararlanarak çalışmamız ortaya çıktı.

Rekor kıran yumurtanın bu hedefine ulaşmasını konser vererek kutlamasını istedik. Trump Cadde’nin sadece bir avm değil eğlence ve kültür sanat merkezi olmasından yola çıkarak bu çalışmayı yaptık.

Mall Of İstanbul içerisinde yer alan Avrupa’nın en büyük kapalı alan eğlence merkezi MOİ Park için yumurta viralininin uyarlamasını gerçekleştirdik. Dünyanın en çok like alan yumurtasının, yine bir rekoru elinde bulunduran mekânda eğlenmesi iç görüsünden bir post hazırladık.

90’lar çocukluk döneminin en hınzır şakalarından bir tanesi, arabaların egzoz çıkışına çeşitli parçalar yerleştirerek patlamasını sağlamaktı. Çocukluğumuzun şakalarını hatırlatmayı amaçlayarak bir paylaşım yaptık. Instagram’ın en çok like alan yumurtasını Yeni Filo markamızla bağdaştırdık.

Digital Partners olarak elbette bu meydan okumanın dışında kalamazdık. Aynı anda bir o kadar popüler olan #10YearsChallenge ile, Instagram’ın en çok like alan #LikeTheEgg trendlerini birleştirmeye karar verdik. Ortaya ise oldukça eğlenceli bir kurgu çıktı.

Show Full Content
Previous 2019’da Dijital Pazarlama Başarısını Sağlamak için Google Analytics Nasıl Kullanılır?
Next 10 Yılda Sosyal Medya

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

2018 En İyi Tasarım Araçları

Aralık 21, 2018
Close