Eskiden borsalarda hisseler kişiler arasında bağrışarak, el işaretleriyle alınıp satılırdı. 1980’lerde bu işlemler yavaş yavaş elektronik olarak yapılmaya başlandı. Günümüzde ise hisse alım- satımları ezici çoğunlukla elektronik olarak yapılıyor.

Dijital reklamcılığın da benzer bir süreçten geçmekte olduğunu düşünebiliriz. Eskiden (ve çoğunlukla günümüzde hala) önemli bir haber sitesinde reklam göstermek için birilerine telefon etmeniz, fiyat pazarlıkları yapmanız, görsellerinizi haber sitesine iletmeniz, kampanya optimizasyonu için haber sitesine güvenmeniz ve daha bir çok manuel süreç için haber sitesiyle iletişim halinde olmanız gerekirdi. Artık haber sitesine veya herhangi bir siteye bir defa bile telefon etmeden onların sayfasında reklam göstermek mümkün.

Benzer şekilde yayıncılar tek tek reklamveren aramak ve reklamverenlerin kampanya optimizasyonlarıyla uğraşmak yerine kendilerine operasyonel yükün çok daha hafif olduğu bir alternatif satış kanalı elde etmiş durumdalar.

İşlerin tamamen otomatize olması, yayıncı ve reklamveren arasındaki alışverişin milisaniyeler içinde veriye dayalı olarak gerçekleşmesi, reklam-verenlerin kendi optimizasyonlarını kendilerinin yapabilme özgürlüğü gibi bir çok avantajdan daha sonra detaylıca bahsedeceğiz. Öncesinde kısa bir tanım yapmak gerekirse;

Programatik reklamcılık; “otomatize hale gelmiş reklam alışverişi” dir.

Zorluhan Zorlu

Show Full Content
Previous Miller Yasası
Next Programatik Kreatif vs Dinamik Kreatif Optimizasyonu

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Oyunlarda Reklam Kullanımı

Nisan 8, 2019
Close