Artık dijital pazarlama çağından akıllı pazarlama çağına evrildiğimiz bir dönemdeyiz.

Platform, Mecra, Tool bağımsız olarak müşterilerine bütünleşik fayda sağlamayı hedef edinen DP, bu oluşuma yön vermek adına dünyanın önde gelen pazarlama otomasyonu çözümleri olan SALESFORCE, MARKETO, HUBSPOT, INSIDER, SIMPLE, SHARPSPRING gibi şirketlerle global düzeyde çözüm ortaklığı gerçekleştirdi ve markaları bu ‘akıllı pazarlama’ çağına hazırlamaya başladı.

Markaların hedef kitle, bütçe, iletişim hedefi gibi KPI’larını değerlendirdikten sonra tool, yol haritası, kampanya gibi öneri ve alternatifleri sunan DP Tech departmanı ile markaların en önemli değeri olan “data”sının düzenlenmesi, anlamlandırılması ve “convert”etmesi hedefleniyor.  

PAZARLAMA OTOMASYONU NEDİR? NEDEN ÖNEMLİ? 

Pazarlama Otomasyonu, yeni müşteri edinme, müşterilerin aktif hale getirilmesi, onlardan daha fazla gelir yaratma ve belirli bir süreç sonrasında ise onları sürekli sizden alışveriş eder hale getirinceye kadar olan yolculuğa eşlik eden teknolojilerdir. Örneğin satın alma yapmak isteyen bir müşteriniz sitedeki ürünlerinizi inceledi ve sitenizden ayrıldı; bir süre sonra müşterinize Email, Facebook Messenger ve WhatsApp gibi dijital kanallardan ulaşıp, ‘Dönüp alışverişinizi tamamlayın, size özel %10 indirim verelim’ iletişiminde bulunabiliriz. Kısacası pazarlama otomasyonu platformları, pazarlamacıların hayatını kolaylaştırır ve markalarını hızlıca, “sıfır israf” ile büyütebilmelerini sağlar ve dönüşüm oranlarını muazzam şekilde arttırır. 

Müşteri ediniminden, sadakat yaratmaya kadar devam eden tüm süreçlerde bu platformları kullanabiliyoruz dedik.  Peki nasıl yapıyoruz? Bu platformlarla; web siteniz, mobil siteniz, uygulamalarınız ve çağrı merkeziniz gibi farklı kaynaklardan müşteri verilerini topluyoruz; yani şirketinizin ‘big data’sını kullanarak, daha sonra yapay zekâ desteği ile bu dataları segmentlere ayırabiliyoruz. Örnek veriyorum sitenize son bir haftada 4-5 kez gelmiş kullanıcıları ya da indirime duyarlılığı yapay zeka tarafından tespit edilmiş kullanıcıları ayrı segmentlerde toplayabilirsiniz. Mesela bir alışveriş merkezi için Loyalty card kullananlar ile Şarküteriseverler farklı kitleler olabilir.  Ya da isterseniz bu segment’leri yapay zeka kullanmadan manual olarak da oluşturabilirsiniz. 

pazarlama otomasyonları

Günümüzde çoğu şirket oyunun içerisine CRM’i de dahil ediyor.  İşte değişik kaynaklardan oluşturduğunuz bu segmentlerdeki müşterilere,  daha sonra , web sitesi, mobil, SMS, e-mail, reklam, uygulama gibi kanallarda dokunuşlar gerçekleştirerek onları sadece sizden alışveriş yapan sadık kullanıcılara çevirebiliyorsunuz. 

Kaynak: Omnisend Research 

Pazarlama Otomasyonuna ne kadar hazır olduğunuzu öğrenmek için burayı tıklayarak testimizi çözebilirsiniz.

İSTATİSTİKLER 

“Pazarlama otomasyon araçlarına yönelik harcamalar önümüzdeki birkaç yıl içinde güçlü şekilde büyüyecek ve 2023 yılında 25.1 milyar dolara ulaşacak.”    

Kaynak: Forrester 

“Gelişmiş ülkelerde her iki şirketten biri büyüme platformu kullanıyor. Bu rakam B2B şirketlerde %63 seviyesinde.” 

Kaynak: EmailMonday 

Günümüz PAZARLAMA LİDERLERİ’NİN %67’Sİ PAZARLAMA OTOMAsYONU PLATFORMU KULLANIYOR. (SALESFORCE)  

Pazarlama Otomasyonu Unsurları Nelerdir? 

  • Email İçeriği ve Gönderimi
  • Landing Sayfaları Oluşturma
  • Web Sitesi Kişiselleştirme 
  • Müşteri Yolculukları Dizaynı ve Otomasyonu 
  • Predictive Segment’ler oluşturma 
  • Lead’leri Tahminleme / Skorlama
  • Her Kanaldan Dokunuşlar (SMS, Email, Reklam vs.)
  • CRM Entegrasyonları
  • Sosyal Pazarlama 
  • Analitik 

Örnek: Doğumgünü Kutlaması için Kuponlu Müşteri Yolculuğu (Salesforce Marketing Cloud) 

Pazarlama Otomasyonu Ne Değildir? 

  • Email pazarlaması için kullanılan “havalı” bir terim değildir
  • CRM değildir. 
  • Spam mesajlar gönderen bir yazılım değildir
  • Sadece pazarlamacıların işine yarayan bir çözüm değildir
  • Siz hiç bir efor sarfetmeden herşeyi çözümleyecek bir teknoloji değildir.

Çalışma Vakaları

“Marketo, etkileşim pazarlamasındaki kapsam ve inceliği yepyeni bir düzeye çıkarmış; öğrencilerimizin bütün yaşam döngüsü boyunca onlara doğru zamanda, kendileriyle alakalı ve katma değeri yüksek olan iletişimler gerçekleştirebiliyoruz..”  

Sonuçlar:

  • Kayıtlarda %23 artış
  • Dönüşümünde %21 artış
  • 3 yıllık Program Büyüme Oranı %48!  
  • Matthew Schnittman, President and CEO, Helix Education 

(Kaynak: Marketo) 

“Peugeot(PSA), müşteri yolculuğuna etki etmek için veriyi kullanıyor; böylelikle müşteri deneyimini muazzam şekilde iyileşiyor ve de bu da nihayetinde  galerilerde çok daha fazla araba satışının gerçekleşmesini sağlıyor. ” 

CECILE MOSSOT FERRAND, HEAD OF DATA MANAGEMENT, DIGITAL DATA MARKETING (Kaynak: Salesforce) 

“Salesforce ile her bir temas noktasında kişiselleştirilmiş içerikler ve değer teklifleri sunabilyoruz ; bu da seyahatseverlere harika ve keyifli bir yolculuk yaşatmamıza olanak veriyor. “

KATHLEEN REIDENBACH, SVP OF MARKETING AT KIMPTON HOTEL & RESTAURANT GROUP (Kaynak: Salesforce) 

Show Full Content
Previous Dijital Pazarlamada Vlogların Yükselişi
Next Kadın? Erkek? Queer? Cinsiyetsiz bir deneyim mümkün mü?

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Büyüme Yönetimi Platformlarına Giriş

Ağustos 22, 2019
Close