Bilgisayar oyunları küçükten büyüğe milyonlarca insanın tutkunu olduğu bir eğlence. Hatta eğlenceden de öte kimilerine göre birer “sanat eseri”. Burada bir teşbih söz konusu değil, bu konu son dönemde ciddi ciddi tartışılıyor ancak bu başka bir yazının konusu olacak. Bu yazıda ise oyunların reklamlarla olan ilişkisinden bahsedeceğiz. Oyunları birer reklam mecrası haline nasıl getirebiliriz, ne tarz modeller mevcut, ne kadar etkili gibi sorulara yanıt vereceğiz.

Şunu belirtmeliyim ki konu oyun olunca aslında bir markanın orada nasıl konumlanacağının ucu oldukça açık oluyor. Yani oyunlar her türlü yaratıcı projeye göre kendini evirebilir, hatta projenin üzerine ekleyerek daha da üst seviyelere gelmesini sağlayabilir. Oyun reklamı olarak ilk örneği advergame üzerinden verebiliriz.

Advergame’de aslında marka oyunun ana temasını oluşturuyor ve oyunu tamamen bir reklam materyali olarak geliştiriyoruz. Hal böyle olunca da bu alanda senaryosu ve elementleri tamamen özelleştirilebilir bir oyun geliştirmek mümkün. Geçmişten bugüne bu türün çeşitli örnekleri kullanıldı. Bu reklam türünde dikkat edilmesi gereken en temel noktanın, oyuncuyu marka materyalleri ile çok sıkmamak olduğunu söyleyebiliriz. Advergame’lerin en önemli özelliği markaya “deneyimsel pazarlama” olanağı sunması.

Advergame’in oyuncuya sunacağı farklı deneyim ve eğlenceli anlar aslında bit tüketicinin marka ile bağını oldukça kuvvetlendirecek bir nokta. Günümüzde markaların en önemsediği konuların başında marka-tüketici bağını oluşturmak geliyor.

Son dönemde bu reklam türüne en iyi örnek olarak Netflix yapımı Stranger Things adlı dizisinin mobil oyunu olan “Stranger Things The Game”i gösterebiliriz. 2’inci sezonun tanıtım faaliyetlerinde kullanılan bu oyunda, dizideki karakterlerle bir hikaye özelinde ilerlediğimiz bir kurgu bulunuyordu. Her karakterin farklı özelliklerinin bulunduğu, çeşitli bulmaca ve zorlukların aşıldığı oyunda ayrıca sosyal olarak da skor tablosu aracılığıyla arkadaşlarınızla bir rekabete girebiliyordunuz.

Oyun kullanıcılar nezdinde o kadar beğenildi ki Netflix ve Stranger Things 3’üncü sezon için de yine benzer bir strateji üzerinden ilerlemeyi tercih etti. Fanlar artık diziyi beklediği kadar oyunun yeni versiyonu için de gün sayıyor. Netflix, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada yeni oyunun 4 Temmuz’da oynanabilir olacağını açıkladı.
https://twitter.com/NXOnNetflix/status/1113441105184415745

Her marka pek tabii pazarlama bütçelerinin içinde kalmak adına bir oyun yapma fikrine sıcak bakmayabilir. Advergame’ler tüketici ile muazzam bir iletişim imkânı sunsa da maliyet, zamanlama ve planlama üçgeninin doğru şekilde yürütülmesi hayata geçirilmesi çok da kolay olmayabiliyor. Bu noktada ise hayatımıza “game based marketing” yani oyun temelli pazarlama giriyor. Advergame’e oranla bütçe ve zamanlama açısından daha basit bir yaklaşım sunuyor.

Oyun temelli pazarlamada bir markayı ya da ürünü halihazırda var olan bir oyunun içine yerleştiriyoruz. Aslında temelde bu reklam modelinin Çukur dizisindeki herkesin Samsung Galaxy s10 kullanmasından hiçbir farkı yok. Bir dizinin aksine oyunlarda oyuncunun tüm odağının oyunda olduğunu düşündüğümüzde oyun temelli pazarlamanın hatırlanma oranı açısından oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.

Burada vereceğimiz örnek ise ajans içinde yaptığımız bir proje üzerinden olacak. BKM’nin Güldüy Güldüy Show Çocuk programındaki ekip tarafından hayata geçirilen Bizim Köyün Şarkısı filminin tanıtımı için Sanalika isimli oyunu kullandık. Sanalika dünyasını bozmadan, markayı tüketicinin gözüne çok da fazla sokmadan uygun şekilde hazırladığımız projemizde filmin karakterlerini oyuna entegre ettik. Bunun yanı sıra oyun içinde 7/24 aktif bir stant konumlandırdık. Oyuncular stantla etkileşime geçtiğinde ise oyunculara filmin fragmanını izletme imkanı sunduk. Fragmanı izleyen herkese oyun içinde kullanabilecekleri bir pankart hediye ettik. Bu hediyemiz ise o an online olan herkes tarafından kullanılarak harika bir görüntü oluşturdu.

Oyun temelli yaptığımız bu pazarlama çalışması oldukça yoğun bir ilgi gördü. Fragman oyun içinde 403 bin kişi izledi. Bununla birlikte 102 bin kişilik bir tekil izlenme rakamına ulaşıldı. Bu rakamın %78’lik bölümü fragmanın tamamını izledi.

Show Full Content
Previous En Popüler Sosyal Ağlar
Next EN İYİ ÜCRETLİ iOS UYGULAMALARI

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Omni Channel Pazarlama

Aralık 21, 2018
Close