Omni channel yani çok kanallı pazarlama, markanın online ve offline birçok kanaldaki alışveriş deneyimlerini gözetleyerek oluşturulan, birbirleriyle entegre ve tutarlı iletişim stratejileri olarak tanımlanabilir.

Omni channel pazarlamada müşterilerin nerelerde olduğunu belirleyebilmek için kendimizin ve çevrimizdeki insanların tüketim alışkanlıklarını ve alışveriş deneyimlerini gözetlemek gerekir.

Tv kanalları, dijital platformlar, mobil uygulamalar, web-siteleri, sosyal medya, dergi ve bunlar gibi diğer platformlar markanızın pazarlama kanallarını oluşturabilir. Markanın hedef kitlesinde olan potansiyel müşterilerin bu kanalların hangisinde olduğunu belirleyerek pazarlama stratejilerini bu kanallarda hayata geçirilmeli ve müşterilere uygun deneyimler sunulmalıdır.

Omni channel pazarlamada en önemli nokta kanal veya cihazdan bağımsız markanın en iyi deneyimi sunmayı amaçlamasıdır. Bunları yaparken de; müşterinizi tanıyın ve iyi anlayın, yapılan her işi mutlaka ölçümleyin, bu ölçümlerden çıkan sonuçlara göre hedef kitlenizi analiz edin ve mutlaka bir pazarlama otomasyonu kullanın. Ürünlerinizle daha önce ilgilenmiş, satın almış veya almak üzere olan kişilere özel iletişim oluşturun. Olayı sadece sonuç yani satış ile değerlendirmeyin, sonuca giderken yaşanan değerlendirmeleri dinleyin ve bunlara göre yeni stratejiler oluşturun.

Bir örnek ile açıklayacak olursak;

Sabah işe geldiğinde ulusal haber sitelerinde dolaşan bir kullanıcı outdoor ürünler satan markanızın bir reklamına renk denk gelip sitenizi ziyaret ediyor. Siteye giren kullanıcı çerez politikası (cookie) ile tanınmış oluyor ve böylece potansiyel müşterileriniz arasında yer alyor. Daha sonra potansiyel müşteriniz mobil cihazından bir içerik sitesinde dolanırken markanızın remarketing banner’ı ile kar montu ürününe denk geliyor. Ürünü inceledikten sonra sepete atıyor. Akşam evine döndüğünde dizüstü bilgisayarından ürünü almaya karar veriyor ve siparişi tamamlıyor. Aldığı kar montu eline ulaştığında deniyor ve bedeninin küçük olduğuna karar veriyor. Sonra ürünü değiştirmek için mağazaya gidiyor ve bir beden büyüğünü alıyor.

Ürünü 2 hafta sonra kullanan müşteriniz kol kısmında bulunan cırt cırtlı bantların yapışmadığını fark ediyor ve markanızın sosyal medya hesabından iletişime geçiyor. Daha sonra iletişim bilgilerini paylaşıp, e-mail yöntemi ile ürünü incelenmesi üzere kargo ile gönderiyor. Üründe hata olduğu fark ediliyor ve markanız yeni ürün gönderiyor.

Örnekte de olduğu gibi uçtan uca hizmet anlayışı ile tüketiciyi dijital ve fiziki kanalların hepsinde yakalamayı amaçlayan omni channel yaklaşımı müşterilerinize kusursuz bir deneyim sağlamış oluyor.

Multi channel pazarlamada her kanal ayrı bir sürece sahip olup birbirleriyle entegre halde çalışmazlar. Örneğin bir online alışveriş sitesinden aldığınız ürünü mağazada iade edemezsiniz. Omni channel pazarlamada ise örnekte olduğu gibi tüm kanallarda her işlemi yapmanız mümkündür. Böylece müşteriye deneyim açısında en kusursuz olanı yaşatmayı hedeflemiş olursunuz.

Son olarak neden pazarlama stratejinizi oluştururken çoklu kanal kullanmanız gerektiğini anlatan bir araştırmayı sizlerle paylaşıyorum.

  • Bir ürünü satın almak için alışverişe mobil cihazı üzerinden başlayan %65’lik kesimin %61’i bilgiyar, %4’lük kısmı tablet üzerinden alışverişini tamamlıyor.
  • Alışverişe masaüstü veya dizüstü bilgisayarı üzerinde başlayan yüzde 25’lik kesimin ise yüzde 19’u cep telefonuna, yüzde 4’ü ise tablete yöneliyor.
  • Tablette alışverişe başlayan yüzde 11’lik kesimin %10’u alışverişini bilgisayar üzerinden tamamlıyor.

Görüldüğü gibi alışverişe başlama kanalları ile bitirme kanalları her zaman aynı olmuyor, her kanal birbirleriyle entegre  olmuş şekilde çalıştığında potansiyel müşterinizi kaybetme riskiniz en aza iniyor.

Kadir Güven

Show Full Content
Previous Black Friday 2018 Verileri ve Genel Özet
Next 2018 Yılında Influencer Marketing

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Sosyal Medyanın ‘’YUMURTA’’ İle İmtihanı

Ocak 21, 2019
Close