Kısaca ifade etmek gerekirse dijital pazarlama, dijital kanallara kullanılarak yapılan her türlü pazarlama yöntemine verilen isimdir.Günümüzde en küçüğünden en büyüğüne neredeyse tüm markalar, dijital alandaki pazarlama çalışmalarına büyük önem veriyor. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin müsaade etmediği pek çok yeniliği dijitalde gerçekleştirmek ve hızlıca olumlu sonuçlar almak mümkün. Peki dijital pazarlama uzmanı neler yapar? Dijital pazarlama uzmanı nasıl olunur?

Dijital pazarlama uzmanı, dijital dünyanın tüm dinamiklerine hakim olmayı kendine görev edinen kişidir. Bildiğiniz gibi pek çok dijital pazarlama kanalı bulunuyor. Bunların arasında web siteleri, mobil cihazların sağladığı olanaklar, e-posta servisleri gibi dijital pazarlama için başarıyla kullanılabilecek pek çok kanal bulunuyor. Dijital pazarlama uzmanı, bu kanalları en uygun ve verimli şekilde kullanmayı bilmelidir. Bir dijital pazarlama uzmanı; SEO, SEM, SMM, Affiliate Marketing, Google Adwords, Google Analytics, E-Ticaret gibi çok sayıda alanda uzmanlaşarak bu alandan yararlanmalıdır.

Dijital dünya sürekli değişir, gelişir. Dün geçerli olan kanal ve yöntemler bugün tamamıyla geçersiz olabilir. Dijital pazarlama uzmanı sürekli tetikte olarak, araştırmacı bir kişilik sergileyerek, bu değişen dinamikleri takip etmeli ve vardığı bulgulardan en doğru ve verimli yollarla yararlanmanın yollarını tespit etmelidir.

Bir dijital pazarlama uzmanı stratejisini belirlerken, dijital ölçüm araçlarını doğru kullanarak kendi markalarını ve de rakip markaları analiz etmelidir. Etkileşim analizleri de bu ölçümlerin önemli bir parçasıdır. Bunun yanı sıra dijital pazarlama uzmanı, markanın hedef kitlesini doğru analiz etmeli, bütçe yönetimi konusunda tutarlı ve mantıklı davranmalıdır.

Başlıca Dijital Pazarlama Yolları

İçerik Pazarlama (Content Marketing): Bir markayı uzun vadede bilinir kılmak, müşterilerin devamlı sadakatini sağlamak ve verimli dönüşler almak için içerik pazarlama en sağlıklı dijital pazarlama yollarından biridir.Doğru bir stratejiyle, özenli olarak hazırlanmış içerikler müşterilerin ilgisini cezbedeceği gibi trafiğinizi arttırarak marka etkileşimini arttırmaya yardımcı olacaktır. İçeriklerin sadece metinden oluşmak zorunda olmadığına dikkat çekelim: Görseller ve video’lar kullanılarak da başarılı bir içerik oluşturmak pek tabii mümkündür. Oluşturduğunuz içeri reklamla desteklemeniz olumlu sonuçlar getirebilir.

Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing): Bir dijital pazarlama uzmanı sosyal medyayı doğru bir stratejiyle, etkin bir biçimde kullanarak düşük bütçelerle çok büyük başarılar elde edebilir. Facebook, Twitter, Youtube, Instagram gibi sosyal medya mecraları üzerinde, reklam servislerini de kullanarak markanızın tanınırlığını arttırmak, viral çalışmalar gerçekleştirmek, dijital dünyada dikkat çekerek hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşabilirsiniz.

E-Posta Pazarlama (E-Mail Marketing): E-posta pazarlama uzun yıllardır dijital pazarlamanın can damarlarından biri. Markanızla ilgili her türlü gelişmeyi, yeni ürünlerinizi ve çalışmalarınızı doğru bir stratejiyle e-posta servislerinin imkânlarından yararlanarak pazarlamanız mümkün.

Mobil Pazarlama (Mobile Marketing): Türkiye’de 59 milyonun üzerinde mobil cihaz kullanıcısı olduğu düşünülüyor. Mobil pazarlama bu açıdan son dönemlerde çok büyük bir yükselişe geçmiş durumda. Mobil aplikasyonlar, sosyal medya yönetimi ve daha pek çok kanal yoluyla mobil pazarlamanın nimetlerinden faydalanmak mümkün.

Sonuç olarak, bir dijital pazarlama uzmanı tüm bu yolları ve çok daha fazlasını kullanarak markanın prestijini ve tanınırlığını arttırmak, ürün ve servisleri doğru bir stratejiyle pazarlamak için çalışır.

Show Full Content
Previous JPEG, GIF VE PNG NEDİR?
Next SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI NEDİR?

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Google Tag Manager Kullanmanız için 11 Neden

Şubat 6, 2019
Close