Lead’leri satış ekibinize yollarken onları davranışlarına ya da demografilerine göre skorlayarak göndermek satış dönüşüm oranlarınızı arttırdığı kanıtlanmış bir gerçektir.   B2B alanında dijital pazarlama yapan pazarlamacıların %61’i yarattıkları lead’i doğrudan satış ekibine gönderirken, gönderdikleri lead’in sadece %27’si telefon ile satışa hazır lead’lerdir. Pazarlamacıların gönderdiği her lead satışa ikna edilemez fakat “sıcak” bir lead’i diğerlerinden ayrılabildiği bir yapı gerektirir. Lead scoring (puanlama) sistemi kuran şirketler, kurmayan şirketlere göre ROIlarını %138 oranında daha yüksek gerçekleştirir. (Kaynak: Marketo Benchmark Study).

Bunun yanında diğer önemli konu da lead’lerin beslenmesi yani ‘lead nurturing’ dediğimiz özelliktir. Lead’lerin %79’u Lead Besleme eksikliği yüzünden satışa dönmemektedir. Lead Besleme altyapıları olan şirketler ise %20 daha fazla satış fırsatı oluşturabilmektedirler. 

lead yönetimi

Kaynak: Lead Skorlama – Sharpspring Platformu

CRM Entegrasyonu

CRM entegrasyonu ile tuttuğunuz verileri de segmentasyon ve müşteri yolculuğu gibi diğer özellikler için kullanabilmeniz mümkün. Örneğin sizden daha önce satın alma gerçekleştirmiş fakat henüz ikinci kez alışveriş yapmamış olan müşterilerinize yönelik iletişimin değerli olduğunun her pazarlamacı farkındadır.  Burada CRM entegrasyonu ile beraber bu tür kampanyalar artık otomatik olarak platform tarafından gerçekleştirilebilir. Tabii buradaki en önemli kelime entegrasyon. Bu yüzden büyüme platformunuzu seçerken kullandığınız CRM sistemi ile uyumluluğuna dikkat etmeniz ve entegrasyon sürecinin ortalama ne kadar süreceğini sorgulamanız son derece yararlı olacaktır. 

Pazarlama Ölçümlemeleri ve Analitik:  

Pazarlamada sanat ve bilimin buluşma noktası diyebileceğimiz raporlama ve analitik özellikleri de bu platformların olmazsa olmazı hale geldi. Buradaki temel amaç, pazarlama kanallarınızdan gelen sonuçları doğru olarak ölçebilmektir. Hangi pazarlama kanallarındaki aktiviteleriniz daha iyi ROI getirdi? Hangilerinden daha çok satış geldi? Bu gibi birçok sorunun cevabını bu platformlarda bulabileceksiniz. Bazı platformlarda multi-touch attribution hesaplamaktan tutun, müşteri yaşam döngüsü saptama ve hatta e-RFM ölçümlemeye kadar detaylı raporlara da ulaşabilirsiniz. 

Show Full Content
Previous Data Studio Topluluk Görselleştirmelerini Grafik Etkileşim Filtreleri Olarak Tanıtma
Next Büyüme Yönetimi Platformlarına Giriş

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

iPhone’unuzda Mutlaka Bulunması Gereken 5 Uygulama

Mayıs 8, 2019
Close