Teknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımızda büyük bir yer kaplayan internet, etrafımızdaki her şeyin değişmesinde büyük rol oynadı. Davranışlarımız, düşünce ve yaşayış tarzımız, zevklerimiz ve en önemlisi de alışkanlıklarımız büyük bir hızla değişti. Dünya küçüldü. İstediğimiz her şeye kolayca ulaşabilir hale geldik.

Bu değişim tüm iş endüstrisini de etkiledi. Üretim teknikleri gelişti ve pazarlama kalıpları yeniden belirlendi. Pazarlamanın bir alt dalı olarak varlığını koruyan reklam ise büyük dönüşümler yaşadı.

Baskı tekniklerinin bulunması ve gelişmesiyle kendini var eden reklamcılık, televizyonun ve radyonun hayatımıza girmesiyle daha fazla yükseldi ve görünür hale geldi. Ancak televizyon ve radyo maliyetlerinin yüksek olmasından dolayı her marka kendi reklamını yeterince yapamıyor, pazar payının büyük çoğunluğunu ekonomik anlamda çok daha güçlü markalar elde ediyordu. Bu nedenle büyük bir markanın pazarlama faaliyetlerini yürütmesi daha kolaydı. Büyük markaların yarıştığı rakipler kendi minvallerindeki büyük markalardı. Maliyetlerin yüksek olması nedeniyle küçük ölçekli markalar kendilerine televizyon ve radyoda fazla yer bulamadıkları için büyük markalarla boy ölçüşemiyorlardı. Bu sorun bir yana, televizyon ve radyo reklamlarının ölçülebilirliği neredeyse yok denecek kadardı. Markalar bir reklam için harcadıkları maliyetin geri dönüşünü hesaplayamıyor ve ölçemiyorlardı. Fakat internetin pazarlama faaliyetlerinde hızlı bir dönüşüme sebep olması işleri hem kolaylaştırdı hem de bir o kadar zorlaştırdı. Markalar televizyona ve radyolara yüksek maliyetler harcamak yerine daha düşük bütçelerle internet üzerinden daha geniş kitlelere ulaşarak satışlarını gerçekleştirmeye başladı. Fakat düşük bütçeler, küçük ölçekli rakiplerin de pazar payından faydalanmasını sağladı ve markaların küçük ölçekli rakipleri de görünürlük elde etti.

Şimdilik bu kısmı biraz rafa kaldıralım ve işin daha teknik detaylarından bahsederek yazımıza devam edelim.

İnternet reklamcılığı nedir?

Markaların belirli bir ücret karşılığında internet ortamında sahip oldukları hizmetleri ve ürünleri, mevcut müşterilerine ve potansiyel müşterilerine tanıtması aynı zamanda satışını gerçekleştirmesine denir.

İnternet reklamcılığının türleri nelerdir?

Bannerlar

Pankart veya afiş reklamlar diye de geçen bannerlar, statik görseller ya da hareketli görsellerden oluşturulmuş, kişiyi reklamın amacına göre eyleme teşvik eden, tıklandığında da bir web sitesine yönlendiren reklamlardır. Dikkat çekiciliğinin artırılması ve amacına ulaşmasının sağlanması için sürekli yenilenmelidir.

İçerik Reklamları

İçerik reklamları, bir markanın belirli bir ürününe içerik oluşturmasıyla yayına alınan bir reklam çeşididir. Bu içerikler genellikle bir haber ya da ilgili bir içerik gibi görünür. Asıl amaç, ürünle bağlantılı bir içerik vererek tüketicinin hem ürün hakkında bilgilenmesini sağlamak hem de satışını gerçekleştirmektir.

E-mail Reklamları

Markaların tüketicilerinin ya da potansiyel tüketicilerinin bilgilerini veri tabanına işleyerek, yeni bir ürün pazara sunduğunda tanıtmak amacıyla ya da bir etkinlik düzenleniyorsa o etkinliğinin duyurulması amacıyla elektronik postayı kullanarak yapmış olduğu reklamlardır. Çoğunlukla kampanya duyuruları için de kullanılır.

Pop-up Reklamlar

Hepimizin çoğunlukla karşılaştığı pop-up reklamlar, bir sitede dolaşırken aniden karşılaşılan reklamlardır. Bu reklamlar, internet sitesinde dolaşan kullanıcının önüne ani bir şekilde çıktığı için genellikle kapatılmasıyla sonuçlanır ve çok fazla geri dönüş elde edilemez.

Video Reklamları

Son zamanlarda video izlemenin trend olması, reklamların da bu alanda yükselmesine sebep oldu. Video reklamları, görsellerin ve seslerin daha güçlü olması nedeniyle tüketiciler tarafından oldukça dikkat çekicidir. Genellikle 6-30 saniyelik bir süreleri vardır. Tüketiciyi daha kolay ikna ederler.

Arama Motoru Reklamları

İnternet reklamları içinde en önemlisi arama motoru reklamlarıdır. Tüketici arama motorundan bir kelime arattığı zaman karşısına çıkan reklamlar, arama motoru reklamları olarak geçer. Markalar ya da reklam verenler, hangi kelimelere reklam gösterilmesi gerektiğini önceden belirler. Ayrıca reklam veren günlük bir bütçe ve tıklama başına maksimum maliyeti de belirlemiş olur.

Sosyal Medya Reklamları

Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube’un hayatımıza girmesiyle beraber sosyal medya reklamları dediğimiz bir başka çeşit reklam ortaya çıktı. Bu reklamlar, sosyal medya kanalları üzerinden yayına alınan reklamlardır ve mecranın özelliklerine göre farklı çeşitleri bulunur. Örneğin Youtube’un kendi içinde bumper ve pre-roll dediğimiz iki ayrı reklam çeşidi bulunur.

Markaların internet reklamcılığını doğru kreatif ve strateji ile yönetebilmesi için profesyonel bir hizmet alması gerekmektedir.

Show Full Content
Previous EN İYİ 5 ÜCRETLİ ANDROİD UYGULAMASI
Next iPhone’unuzda Mutlaka Bulunması Gereken 5 Uygulama

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Data Studio Topluluk Görselleştirmelerini Grafik Etkileşim Filtreleri Olarak Tanıtma

Temmuz 19, 2019
Close