Dünyada kullanılan sosyal ağ uygulamaları her yıl değişiklik gösteriyor ve zaman ilerledikçe de değişiklik göstermeye devam edeceği kaçınılmaz bir gerçek. Eski sosyal ağ uygulamaları zaman içerisinde yok olmaya başlayacak. Dijital dünyanın bu kadar çabuk geliştiği bir zamanda hayatta kalmak zorlaşacak ve hatta yeni çıkan uygulamalar dünya düzeni içerisinde tutunamayıp kayıplara karışacaklar. Gençlerin ve yetişkinlerin kullandığı sosyal ağ uygulamaları çeşitlilik gösteriyor. Genç nesil sürekli yeni ve iyi olanı arıyor. Yetişkinlerin dünyası da aslında daha farklı değil, fakat yetişkinler genç nesle göre alışkanlıklarından daha zor vazgeçiyor. Peki günümüz dünyasında en popüler uygulamalar neler? İnsanlar en çok hangi uygulamaları tercih ediyor? Peki ya hangi uygulamalar bir yıldız gibi sıraların arkasına kayıyor?

Günümüz dünyasında uzun yıllardır ilk sırayı bırakmayan ve hakkında kötü haberler çıkmasına rağmen kullanıcılarının ondan vazgeçmediği tek uygulama Facebook diyebiliriz. En çok kullanılan ikinci platform YouTube, onun ardından ise Instagram geliyor. Bu sıralamanın geçen yılki sosyal medya verileriyle aynı olduğunu görüyoruz. Ancak geçen yıl Tumblr kullanıcı sayısı Twitter kullanıcı sayısının önüne geçmesine rağmen bu yıl Tumblr uygulaması listede bulunmuyor. Yıldız gibi kayıp gidenler listemizde bu yıl Tumblr var.

FACEBOOK

Günümüzde sosyal medyayı aktif kullananlarımız Facebook’un en çok kullanılan uygulama olduğunu biliyor. 2004 yılında kurulan sosyal medya platformu Facebook’ta günlük olarak paylaşımlar yapılıyor. 2017 yılında istatistikleri incelendiğinde 2.1 milyar kullanıcı ile lider konumundaydı. 2018 sosyal medya kullanım istatistiklerinde ise 2.27 milyar kullanıcı ile yine birinci sıradaki konumunu koruyor. 2019 Ocak ayı verilerine baktığımızda ise 2.271 ile yıla ilk sırada başlangıç yapıyor. Facebook kullanıcılarının geneli 18-34 yaş grubu arasında.

YOUTUBE

2005 yılından bu yana kullanıcıların sıklıkla ziyaret ettiği sosyal mecralardan biri de Youtube. İnsanlar hem video izleyerek eğlenirken bir şeyler öğreniyorlar, hem de müzik dinleyebiliyorlar. Youtube arama motoru olarak 2. en çok kullanılan arama motoru. Müzik klipleri ve film fragmanlarından kişisel vloglara ve telifsiz filmlere kadar her şeyi barındırıyor. YouTube ayrıca, reklamların yer almadığı YouTube Red adında bir premium streaming platformunu da kullanıma sundu. Ayrıca artık ayrı bir canlı akış abonelik hizmeti olan YouTubeTV de kullanıma açık. Kurulduğu zamandan itibaren listeden ismini sildirmeyen YouTube bu yıl 1.900 milyar kullanıcı ile ikinci sırada yer alıyor. Youtube’da isterseniz reklam verebiliyorsunuz, isterseniz de tıklanma oranına göre para kazanabiliyorsunuz. Günümüzde birçok kişi Youtube sayesinde ünlü olabiliyor ve para kazanabiliyor. İnsanların popülerleşmesi ve para kazanabilmesi açısından Youtube önemli bir konumda bulunuyor.

INSTAGRAM

Instagram fotoğraf paylaşımı açısından en popüler sosyal ağlardan biri. Ayrıca markalarında birçok kişiye ulaşımı ve reklam vermede kolaylıkların olmasından dolayı çok tercih edilen bir mecra haline geldi. Instagram birçok firmaya ürünlerini satabilmeleri için kolay satış yolları sunuyor. Kullanıcı istatistiklerine göre 1.100 milyar aktif kullanıcıya sahip. Instagram kullanıcılarının yaş oranı arttıkça kullanım oranı azalıyor. 18-34 yaş grubu arasındaki kişiler tarafından daha çok kullanılıyor. Kendi fotoğraflarını çekerek ve bunları paylaşarak istedikleri beğenilere ulaşmak genç nesil için önemli bir mesele.

TWITTER

Son yıllarda insanlar neredeyse tüm haberleri Twitter üzerinden öğrenmekte. Son dakika gelişmelerine ve dünyadan haberlere, ünlülere, popüler insanlara, siyasi kişiliklere ve gazetecilere erişim oldukça kolay olduğundan dolayı Twitter diğer sosyal mecralara göre en kolay kullanılan ve rakipsiz bir sosyal platform. Twitter’daki paylaşımlar için 280 karakter limiti mevcut. Her ne kadar bazı kullanıcılar bu sınırlandırmadan şikâyetçi olsa da Twitter’ın vazgeçmeye niyeti yok gibi görünüyor. Kullanan kişilerin demografik özelliklerine bakınca, diğer sosyal mecraları kullanan kişilerine göre farklılık gösterdiklerini görüyoruz. İstatistiksel olarak 25-34 yaş grubundaki insanların yoğunluklu olarak kullandığı bir mecra. Twitter’ın diğer mecralara göre yaş ortalaması daha yüksek bir kitleye sahip olduğunu söyleyebiliriz.

SNAPCHAT

2011 yılında sosyal ağ olarak çıkan ve çıktığı anda kullanımı hızla yayılan mecra olarak nitelendirebiliriz. Sadece hızla yayılan değil, insanların birbirine hızla hikayeler attığı ve konuştuğu bir mecra. Çıkış yaptığı ilk günlerden bugüne geldiğimizde, Snapchat’in ilk günkü konumunu koruyamadığını ve günümüzdeki dinamiklerin gerisinde kaldığını söyleyebiliriz. Listemizin başındaki diğer sosyal mecralar geride kalmamak için yeni özellikler geliştirerek Snapchat’i geride bıraktılar. Snapchat de karşılık olarak yeni özellikler getirerek gelişmeye çalıştı. Snapchat, kendi kendini yok edebilen görüntü ve video paylaşımının olduğu, gizlilik özelliğinin daha yüksek olduğu bir site ve birçok sayıda da gamification özelliğine sahip. Snapchat genellikle genç neslin daha çok kullandığı, belli bir yaşın üzerindeki kullanıcıların ilgilenmediği bir mecra.

LINKEDIN

LinkedIn son zamanlarda yavaş yavaş büyüyen bir sosyal medya platformu. Özellikle profesyonellerin kullandığı bir ağ olduğundan herkesin kullanımına uygun olmayabilir. Kariyerlerini ilerletmek için gerekli bağlantıları kurmak isteyen kişiler için LinkedIn son derece faydalı. Profiller, iş deneyimleri, eğitim ve ödüller, sertifikalar, ilgi alanları ve kariyerle ilgili diğer her türlü bilginin yer aldığı bir mecra. Son zamanlarda aktif kullanıcı sayısı giderek artmakta olan LinkedIn özellikle sektördeki kişilerin birbirlerine ulaşımını kolaylaştırıyor. Hatta sadece profesyoneller veya mezunlar değil, üniversite öğrencileri için bile staj imkânı yaratır hale geldi. LinkedIn kullanıcı istatistiklerine baktığımızda, yaş aralığının 18-34 olup kullanıcı sayısının 604 milyonu bulduğunu görebiliyoruz. İlerleyen yıllarda bu sayının artacağını öngörebiliriz. Kariyer sitelerinde kaybolmaktansa özgeçmişinizi yayınlayacağınız, profesyonellerle doğrudan bağlantı kurabileceğiniz LinkedIn vazgeçilmez bir uygulama.

PINTEREST

Pinterest, dünyada hem sosyal ağ hem de arama motoru olarak önemli bir konuma geldi ve internet üzerinde görselin ne kadar önemli olduğunu göstermiş oldu. Türkiye’de Pinterest kullanımı dünyaya oranla daha az olsa da, özel bir kitleye sahip. Pinterest’te kendinize özel pinler ekleyebilir veya başkasının pinlerine yorum yapabilirsiniz. Kafanızda yaratıcı bir fikir uyandırmak istiyorsanız ya da insanların sizden ilham almasını istiyorsanız bu siteyi kullanmalısınız. Çok fazla kişi kullanmamasına rağmen kendine has kitlesi arasında oldukça popüler. İnsanlar kendi ilgi alanlarına göre seçenekleri tercih ederek görsellere kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Pinterest’in dünya çapında 250 milyon kullanıcısı var ve bunlardan sadece 10 milyonu Türkiye’de bulunuyor. Dünyada en büyük 100 markanın 93’ü tarafından kullanılmasına rağmen Türkiye’de benimsenmemesinin sebebi influencer oluşturacak bir etkisinin bulunmaması ve yeterince yankı uyandırmaması diyebiliriz.

Show Full Content
Previous Site Geçişinde Yapılması Gerekenler
Next Oyunlarda Reklam Kullanımı

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

2019’da Öne Çıkacak 7 Dijital Pazarlama Trendi

Şubat 11, 2019
Close