Dikkat süremizin son yirmi yıl içerisinde ciddi anlamda azalıp 12 saniyeden 8 saniyeye düştüğünü iddia eden bir çalışma yayımlandı, belki görmüşsünüzdür. Bu verinin doğruluğu şüpheli olmakla beraber, dijital çağda çevremizin oyalayıcı ve dikkat dağıtıcı öğelerle kuşatıldığı malum. İnternet sahte haberler, yalan yanlış bilgiler ve spam’lerle dolu karanlık ve tehlikeli bir yer de olabiliyor. Bu engellerin arasından yolumuzu bulmaya çalışırken önemsediğimiz bir nokta daha var: Bir şeyin ilgimizi gerçekten çekip çekmediğini, bir içeriğin dikkatimize değer olup olmadığını tespit etmek. Peki sonuna kadar okunacak, dikkatleri cezbedecek bir içeriğin başlıca dört özelliği neler?

1. Amaca Yönelik, Derli Toplu

Her ne kadar dikkat süremizin eskisine göre azaldığı yaygın olarak kabul edilse de, bir şeyin ilgimizi çekip çekmediğine karar vermekte hızlandığımız aşikâr. Ürettiğimiz içeklerin konuya ve amaca yönelik olması çok ama çok önemli. Dağınık, ne anlattığı belli olmayan ve herhangi bir fikir, çözüm ya da açıklama sunmayan bir içeriğin pazarlama anlamında başarılı olma ihtimali düşük. En iyi kablosuz kulaklığı seçmekle ilgili ipuçları verdiğiniz bir yazının tam ortasında üç paragraf boyunca sosyal medyanın zararlarından dert yanarsanız, hedef kitlenizin ilgisini kaybetmeniz kuvvetle muhtemel. Konuyu destekleyecek örnekler verseniz dahi ipin ucunu kaçırmamaya dikkat etmeniz yararlı olur.

2. Alışılmadık

Birer cümlelik açıklamalar ve gif’lerden oluşan listeler yoğun ilgi görüyor olabilir, ama bu, üç yüz tanesinin birden aynı ilgiyi göreceği anlamına gelmiyor. Hedef kitleyi küçümsemeyip nitelikli ve özgün içerikler ortaya koymak hâlâ çok önemli. Okuyucunun dikkatinin dağılacağını varsayıp yüzeysel içerikler üretmek ideal bir çözüm sayılmaz, çünkü hedeflediğiniz kullanıcının bu içerikten alacağı keyif ve edineceği fayda kısıtlı olacaktır. Unutmayın, kimse sizin yazdıklarınızı okumaya mecbur değil; onların ilgisini üzerinizde toplamak sizin işiniz. İlk cümlelerden Pazarlamak istediğiniz ürün veya hizmeti nitelikli bir üslup ve özgün bir yaklaşımla sunarsanız, emin olun, dikkatleri cezbedeceksiniz.

3. Hassas

Üretilen içeriklerde ayrımcılık ve hakaret içeren ifadeler kullanmamak, alenen yanlış bilgi vermemek, kullanıcı yanıltmamak ve zaaflarından yararlanmamak, en az önceki üç madde kadar kritik. Bir markanın hedef kitlesinin hassasiyetine saygı göstermemesi ticari anlamda büyük bir felaketle sonuçlanabilir ve kaybedilen güveni yeniden tesis etmek son derece zor olabilir.

4. Sahici ve Samimi

Bütünüyle kurumsal ve kuru bir dille yazılmış, hiçbir samimiyet ve sahicilik içermeyen metinlerin hedeflediğiniz kitleyi etkilemesi mümkün olmayabilir. Native reklamların yaygınlaştığı, kullanıcı tarafından üretilen içeriklere sıkça başvurulduğu, influencer’ların hüküm sürdüğü bir dönemde yaşıyoruz. Uygun noktalarda mizaha başvurmanız ve içeriğinizi samimi detaylarla süslemeniz zarardan ziyade fayda sağlayacaktır. Hedef kitlenin yaşı, eğitim durumu gibi parametreleri de göz önünde bulundurup uygun üslubu saptamak ve buna yönelik dinamik bir içerik çalışması yürütmek çok önemli.

Dikkat dağınıklığı çağında yaşadığımızı inkâr edemeyiz, ancak ilgimizi cezbeden ve bizim için yararlı olan içerikleri büyük bir dikkatle okuyabiliyorsak, sorun sadece beynimizde olmayabilir. Dijital dünyada nitelikli ve yaratıcı içeriklere hâlâ büyük bir talep var. “Nasılsa kimse sonuna kadar okumaz” mantığıyla derme çatma içerikler üretmek hem ajansın hem de markanın imajını ciddi anlamda zedeleyecektir…

Show Full Content
Previous 2019’da Öne Çıkacak 7 Dijital Pazarlama Trendi
Next Site Geçişinde Yapılması Gerekenler

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Google Tag Manager Kullanmanız için 11 Neden

Şubat 6, 2019
Close