Günümüzde internet kullanımının çok büyük bir oranını video içerikler oluşturuyor. Yazılı içerikler varlığını sürdürse de görüntülü içeriklerin hakimiyetinin gün geçtikçe arttığı aşikâr. Başta YouTube olmak üzere pek çok video ve sosyal medya platformunda kullanıcılar VLOG olarak adlandırılan görüntülü bloglar ile hayatlarına dair detayları, ziyaret ettikleri yerleri, kullandıkları ürünleri ve çok daha fazlasını paylaşıyorlar.

Doğal olarak dijital pazarlama alanında da VLOG kullanımı da hayli yaygınlık kazanmış durumda. Markalar özellikle influencer işbirlikleriyle ürünlerini, projelerini, çalışma ortamlarını ve çok daha fazlasını tanıtma fırsatı buluyorlar. Vlogları herhangi bir reklamdan ayıran en önemli şey ise, bu tanıtımların şahsi bir yön de kazanması. İster kendi bünyenizde biri, isterse bir influencer ile video çekin, markanın bir yüz kazanması kitlenizin sempatisini toplamak için ideal. Artık sadece görseller ve metinlerden oluşan bir dünya sunmayacaksınız; vlog’larda kullandığınız kanlı canlı insanlar sayesinde hedef kitlenizle arasındaki mesafeyi kaldırabileceksiniz. O zaman gelin dijital pazarlama için vlog üretmenin faydalarını inceleyelim.

1. İçerik Skalanızı Genişletmek

Sosyal medyada paylaşılan görsel ve video’lar, blog yazıları elbette etkili oluyor ama markanızın içerik skalasının bundan daha geniş tutmak, ulaştığınız kitleyi genişletmek ve içerik pazarlaması alanında daha stratejik çalışmalar yapmak açısından çok faydalı olacaktır. Blog yazısı okuyan kitleyle, vlog izleyen kitle birbirinden belli oranda farklı olabileceği gibi, sizi sadece sosyal medyadan takip eden kullanıcılar haricinde, YouTube’da paylaştığınız bir video’ya denk gelenler de olabilir. Daha önce markanızla hiç tanışmamış insanlara kaliteli ve ilgi uyandırıcı içerikler sunmak, markanızın prestijini ve tanınırlığını arttırmak için çok faydalı olacaktır.

2. Yeniliklerden Uzak Kalmamak

Dijital pazarlamanın yalnızca bir websitesi hazırlamakla sınırlı olduğu günler elbette geride kaldı… Dijital mecraların sayısı ve etkileri giderek artarken, yeniliklere ayak uydurmak markanızın yarışın gerisinde kalmamasını sağlayacaktır. İçerik pazarlama stratejinize vlogları dahil etmek, yeniliklere açık, dijital dinamiklere ayak uyduran bir marka olduğunuzu kullanıcılarınıza gösterecektir.

3. Markanıza Samimiyet Katmak

Geleneksel reklam stratejilerinin pek çok kullanıcıda olumsuz tepki uyandırabildiğini biliyoruz. Markanıza gerçek bir yüz kazandırarak içten bir hava katmak, alanında uzman kişilerin görüşlerini doğrudan paylaşması, dijital dünyanın pek çok sınırını aşarak daha insani bir iletişim ve tanıtım çalışmasına dönüşecektir.

4. Farklı Türlerde Tanıtım Çalışmaları Yapmak

Bir vlog pek çok farklı amaca hizmet edebilir… Alanında uzman kişiler aracılığıyla bilgilendirici video’lar, şirketinizin çalışma ortamını kullanıcılarınıza göstermek, Soru-Cevap videoları, yarışma ve çekilişleri vlog üzerinden gerçekleştirmek gibi keyifli ve interaktif içerikler üretmeniz mümkün.

Sonuç olarak, video içerikler internet kullanımını domine ederek dönüştürmeye devam ederken, dijital pazarlama çalışmalarında bu alandan uzak kalmanın faydadan çok zararı olacağı muhakkak. Kameralara alıp işe koyulmanın şimdi tam zamanı! 🙂

Show Full Content
Previous Büyüme Platformlarının Belli Başlı Özellikleri Nelerdir?
This is the most recent story.

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

2018’i Kapatırken…

Ocak 11, 2019
Close