2000’li yılların başında, iPod ve broadcasting sözcüklerinden yola çıkılarak oluşturulan podcast tabiri, ses kaydı yoluyla oluşturulan yayınların feed yöntemi kullanılarak dinleyiciyle buluşturulması anlamına geliyor. iPod’lar artık var olmamasına rağmen podcast yayıncılığı yirmi yıla yakın süredir çeşitli mecralarda devam ediyor, ancak içinde bulunduğumuz dönemde altın çağına giriş yaptığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle Apple Podcasts ve Spotify Podcasts gibi ücretsiz dağıtım kanallarının da desteğiyle, podcast’lerin etkisi büyük oranda artmış durumda. Dinlenme sayısı ve sıklığı bakımından, neredeyse dünya çapında bir podcast trendi mevcut. Dolayısıyla dijital pazarlama alanında da podcast yayınlarından daha fazla yararlanılmaya başlandı. Peki bunun başlıca sebepleri neler? Podcast yayıncılığı, dijital pazarlama için neden bu kadar uygun?

1.Dinleyici Kitlesinin Dinamikleri

Dinleyici Kitlesinin Dinamikleri

Podcast dinleyicileri genelde Apple veya Spotify gibi abonelik sistemiyle çalışan ücretsiz uygulamaları kullanıyorlar. Bu da abone oldukları programın yeni bölümünün otomatik olarak indirilmesi ve dinlenmeye hazır olması demek oluyor. Yani kitleyi bir kere yakaladıktan sonra onların karşısına tekrar çıkmak için sosyal medya, mailing vs. gibi mecraları agresif bir şekilde kullanmanıza gerek kalmıyor. Üstelik podcast dinleyicileri bu uygulamalarda hoşlarına gidecek programları genellikle kendileri arayıp buluyor ve beğenirlerse sadık bir dinleyici oluyorlar. Podcast’inizi dinletmekle ilgili bu tümüyle organik süreç, dijital pazarlama için büyük bir avantaj sağlıyor, çünkü aşmanız gereken pek çok engel podcast yayıncılığında daha başından itibaren mevcut değil.

2. Podcast Üretmenin Kolaylığı

Podcast Üretmenin Kolaylığı

Aklınıza gelebilecek her türlü konuda bir podcast bulmanız mümkün: Kediler hakkında üç yıldır devam eden popüler bir programa rastlamanız veya kendi aralarındaki havadan sudan arkadaş sohbetlerini paylaşan iki genç kızın programının azılı bir hayranı olmanız işten bile değil. Üstelik kendi podcast’inizi hazırlamanız için bir mikrofon ve bilgisayarınız olması yeterli. Bu da dijital pazarlama alanında bütçe ve zaman yönetimi açısından çok büyük bir rahatlık sağlıyor.

3. Podcast Reklamlarının Tesiri

Podcast yayınlarından dijital pazarlama alanında yararlanmak için birkaç seçenek var: Bunlardan biri kendi podcast’inizi hazırlayıp ürün veya hizmetinizle ilgili yayınlar yapmak. Bir diğeri ise mevcut podcast yayıncılarıyla sponsorluk anlaşması yaparak ürün veya hizmetinizin tanıtımını yapmalarını sağlamak. Amerika’da 300.000 podcast dinleyicisiyle yapılan bir araştırmada, %63 oranında dinleyicinin tanıtılan ürünü aldığı ortaya çıktı. Ülkemizde henüz bu konuda yapılmış bir araştırma olmasa da, podcast yayınlarının çeşitliliği ve dinlenme oranları büyük bir hızla artıyor. Örnek vermek gerekirse abonelik sistemiyle çalışan Storytel adlı sesli kitap servisinin hazırladığı iki podcast programı büyük başarıya ulaşarak markanın tanınırlığına büyük katkıda bulundu…

4. Diğer Mecralardaki Çalışmanızla Entegre Olması

İster sosyal medya, ister blog, ister e-posta pazarlama olsun, yaptığınız her türlü pazarlama çalışmasını podcast’inizde duyurma ve detaylı olarak anlatarak hedef kitlenize ulaştırma fırsatına sahipsiniz. Content marketing (içerik pazarlaması) sadece blog yazmaktan ibaret değil. Podcast yayıncılığı da içerik pazarlamasının en verimli türlerinden biri çünkü hedef kitleye her türlü ortamda ulaşabiliyorsunuz – dinleyiciler ister yolda, ister duşta olsunlar, podcast’ler her zaman parmaklarının ve tabii ki kulaklarının ucunda.

Show Full Content
Previous SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI NEDİR?
Next Kırılması Zor Ancak Hatırlaması Kolay Şifre Oluşturma Rehberi

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Oyunlarda Reklam Kullanımı

Nisan 8, 2019
Close