UX hayatımıza girdiğinden beri üzerine birçok yanlış kanı bulunuyor. Bir şekilde yayılan bu söylemler aslında yapılan işi farklılaştırarak asıl amacının dışına çıkılmasına neden oluyor. Peki birileri size gelip “İnsanlar benim uygulamamı marketten indiriyorlar, 1 kez kullanıyorlar ve sonra bir daha geri gelmiyorlar” derse ne yapmalı? Hadi birlikte bakalım!

BİZİM İÇİN UX YAPABİLİR MİSİN?

Ne demek istiyorlar:

Uygulamanın yapısı, etkileşim dizaynı ve uygulama haritası konusunda düşünmemize yardımcı olabilir misin?

Yanlış anlaşılan ne:

Kullanıcı deneyimini başarılı şekilde yansıtma, tasarlama ve onaylama sorumluluğu tek bir kişiye aittir.

İyi bir kullanıcı deneyiminde şunlara dikkat etmek gerekir:

  • Uygulama haritası ve yapı anlaşılır olmalı,
  • Zorlayıcı ve açık görsel tasarımı,
  • İyi bir ses tonu ve kopyası,
  • Özenli geçiş ve animasyonlar,
  • Uygulamanın hızı ve performansı,
  • Kullanıcının mobil telefonunun hızı ve performansı,
  • Kullanıcının internet bağlantı kalitesi,
  • Ürün kullanıcıya bir anlam ifade ediyor mu,
  • Ürün kullanıcının ihtiyacı olan bir avantaj sağlıyor mu,
  • Kullanıcı bu ürünün ne işe yaradığını anlıyor mu,
  • Ürün kullanıcı nezdinde ne kadar erişilebilir,
  • Kullanıcının sosyal, kültürel ve demografik durumu,
  • Kullanıcı hangi dönemde uygulama ile etkileşime geçiyor,
  • Kullanıcının hayatında gördüğü her şey,
  • Kullanıcı ürünü kullandığında o gün kendini nasıl hisseder?
  • V.b. v.b. v.b.

Sorunun cevabı: Tabii ki sizin için UX yapabilirim!

BU UYGULAMA İÇİN YAPTIĞIN UX’İ BEĞENDİM

Ne demek istiyorlar:

Tasarladığın arayüzü beğendim.

Yanlış anlaşılan ne:

Oysa ki UX somut değil soyut bir kavramdır.

Benim 8 tane UX’im var. 3’ünü sana verirsem elimde kaç tane UX kalır?!

BU KULLANICI ARAYÜZÜ UX YÖNÜNDEN BİRAZ EKSİK GİBİ

Ne demek istiyorlar:

Bu arayüzü kullanması zor.

Yanlış anlaşılan ne:

Başarılı UX = Başarılı Kullanılabilirlik

UX, kullanıcı deneyimi manasına gelmektedir. Bir kullanıcının uygulama ile ilgili deneyimi iyi ya da kötü şekilde gelişmiş olabilir (yukardaki örnekte kötü bir durumdan bahsediliyor.) UX tasarımcıları ellerinde bir değnekle UX’i arayüze bir anda ekleyen yaratıklar değildir. UX zaten orada hep vardı, yalnızca kullanıcının hayatını mahvediyordu.

HMM, BU ÜRÜNDE ÇOK FAZLA UX VAR

Ne demek istiyorlar:

esdmlfjsdjfldskghjdsljfksşjsaiklfsajldkaskşlfjasljdksalşfsagsjskljs.

Problem nerede:

Tüm dünyada!

YENİ KURS: ANDROID UX HAKKINDA HER ŞEYİ ÖĞRENİN!

Ne demek istiyorlar:

Android destekli cihazlarda uygulama arayüzü tasarlarken daha az hata yapmanıza yardımcı olacak birkaç iyi örnek öğrenin.

Yanlış anlaşılan ne:

Her Android uygulamasının deneyimi aynıdır ve bu süreç evrensel yasalarca onanmıştır gibi bir yaklaşımın nesi doğru olabilir? (üstelik bu genellemede bahsedilen şey oyunlar, arkadaşlık uygulamaları ve e-ticaret uygulamalarını kastediyor olabilir.)Bu söylem mimarlar için “Loftlar nasıl tasarlanır öğrenin!” adı verilen bir kursun olmasıyla eşdeğerdir. 300 ya da 3000 metrekare olup olmadığı önemli değil. Konut ya da depolama alanı olsun. Tek bir kişi ya da sekiz kişilik bir aile için olsun. Rio favela veya bir İzlanda platosunda inşa edilmiş olsun. Kil veya çelikten yapılmış olsun. “Bir hafta sonunda herhangi bir durum için çatı katlarını nasıl oluşturacağınızı öğreneceksiniz.” Kulağa nasıl geliyor?

Show Full Content
Previous Size Trafik Getirebilecek WordPress SEO Ayarları
Next Miller Yasası
Close

NEXT STORY

Close

Black Friday 2018 Verileri ve Genel Özet

Aralık 21, 2018
Close