Dijital pazarlamanın sürekli dönüşüp gelişmesi, belli dönemlerde çeşitli trendlerin öne çıkmasına sebep oluyor. Bunların kimi nispeten kalıcı olup etkisini uzun süre korurken, kimi ise giderek zayıflayıp sahneden çekiliyor. Peki 2019’da dijital pazarlama alanında hangi trendler öne çıkacak? Dijital pazarlama stratejisini belirleyen kurumlar için özellikle önemli olan bu verileri sizin için derledik.

1. Yaşlılar İçin Facebook, Gençler İçin Instagram

2018 yılında yaşanan veri sızıntısı gibi çeşitli zorluklarla karşılaşsa da Facebook, 2 milyarın üzerindeki aktif kullanıcısıyla hâlâ dünya çapında en çok kullanılan sosyal medya platformu. Göz önünde bulundurmak gereken en önemli veri ise kullanıcılarının tam %41’inin 65 yaşın üzerinde olması. Bu yüzden doğru hedefleme yapılmadığı takdirde 2019 yılında genç kitleye yönelik bir pazarlama için Facebook pek uygun bir seçenek sayılmaz.

Facebook en büyük rakiplerinden Instagram’ı satın alarak hayli akıllıca bir seçim yapmışa benziyor. Fotoğraf ve video paylaşımını kolay ve eğlenceli kılan ara yüzüyle popülerliğini katlayarak arttıran ve aylık 1 milyar kullanıcıya ulaşan Instagram, en hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biri. Kullanıcılarının büyük çoğunluğunu da Facebook’un kaybetmekte olduğu, 30 yaş altı genç kitle oluşturuyor. 2019’da da gençleri hedef alan dijital pazarlama için ideal bir platform olmayı sürdüreceğine kesin gözüyle bakılıyor.

2. Chatbot Kullanımı Artacak

Canlı destek hatları hâlâ en çok tercih edilen yöntem olsa da chatbot kullanımı 2018 yılında kayda değer ölçüde artış gösterdi. Halihazırda Facebook’ta chatbot’lar on binlerce görev için kullanılıyor. Yapay zekâ teknolojisinin gelişmesiyle nispeten karmaşık konularda da kullanıcıya yardımcı olabilen chatbot’lar, kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaya başladı. Kullanıcı desteği söz konusu olduğunda son derece düşük bir bütçeyle verimli sonuçlar almaya yarayan chatbot’lardan 2019’da dijital pazarlama alanında daha da fazla yararlanılacağını öngörmek mümkün.

3. Video Olmadan Asla

Cisco tarafından yapılan araştırmaya göre 2021 yılında internet trafiğinin yüzde 82’si video akışından oluşacak. Fakat 2019 itibariyle de video paylaşmak ve izlemek, internet kullanıcılarının bir numaralı aktivitesi. Geçtiğimiz yıllarda Youtube’un geçirdiği dönüşüm ve büyüme ile Netflix gibi streaming platformlarının dünya çapında yakaladığı başarı, dijital içerik ve pazarlama anlamında şirketlere yeni kapılar açtı. Bir markanın kimliğini ve amaçlarını iyi tasarlanmış yaratıcı bir video’yla aktarmak ideal bir yöntem. Bir alt başlık olarak canlı video paylaşımının da öne çıkmaya başladığını ve dijital pazarlama alanında yoğun olarak kullanıldığını belirtelim.

4. E-Posta ile Pazarlama Kişiselleşiyor

Milyarlarca kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılan e-posta servisleri hâlâ en gözde iletişim türlerinden biri. Fakat e-posta ile pazarlama, son derece önemli bir dönüşüm süreci içerisinde. Veri analizi sonucu kişiselleştirilmiş e-postalar çok daha verimli sonuçlara ulaşılmasını sağlıyor. 2019 yılında kişiselleştirilmiş e-postaların dijital pazarlama için büyük önem taşıyacağı açık.

5. Nitelikli İçerik Hâlâ Büyük Önem Taşıyor

Dijital pazarlamada içeriğin rolü hâlâ çok büyük, ancak hedef kitleye hitap edecek incelikli içeriklerin hazırlanmasına artık daha da fazla önem verildiği aşikâr. Genele yönelik içerikler hâlâ üretiliyor, ancak belli bir kitle için özelleştirilmiş içerikler yükselişte. Hangi içeriğin pazarlamada ne ölçüde etkili olduğunun daha detaylı ölçülebilmesiyle bu amaca ve kitleye yönelik içeriklerin öne çıkmasını sağlıyor.

6. Sesli Etkileşim Yükselişte

Akıllı cihazlarda Siri, Google ve Alexa’yla kurulan sesli etkileşimler giderek daha çok öne çıkıyor. Konuşarak yapılan aramaların sonuçlarının yazılı aramalardan daha farklı ve sınırlı olması ise ortaya çözülmesi gereken bazı engeller çıkarıyor. Sesli aramaları dijital pazarlama stratejinize dahil etmek istiyorsanız, buna özel bir yaklaşım geliştirmek ve sesli aramalara özel sözcük seçimleri ve açıklamalar oluşturmak son derece önemli.

7. Native Reklamlar

Reklam engelleyici yazılımlar çok sayıda internet kullanıcısı tarafından kullanılırken, bir web sayfasının içerisine doğal biçimde yerleştirilen “native reklamlar” da hızla önem kazanıyor. 2019 yılında native reklamların ciddi oranda artış göstereceği ve şirketlerin bu amaçla büyük paralar harcayacağı öngörülüyor. Sonuçta web sayfasının içine kamufle olan şık reklamlar dururken kim görüşümüzü engelleyen kaba saba banner’ları tercih eder ki?

Show Full Content
Previous Google Tag Manager Kullanmanız için 11 Neden
Next Dikkat Dağınıklığı Çağında İçerik Üretmek

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

Programatik Kreatif vs Dinamik Kreatif Optimizasyonu

Aralık 21, 2018
Close