İşlerinizi 2019’da başarıya ulaştırmak için planlarınızı uygulamaya koymanız önemlidir. Bunu yapmanın bir yolu, Google Analytics’i kullandığınızdan emin olmaktır.

Google Analytics, dijital pazarlamacılar, SEO analistleri ve web yöneticileri için hayati bir araçtır. Dijital bir web sitesi kampanyasının ne kadar etkili olduğunu, SEO performansını incelemek veya kullanıcıların yeni web sitenizle ne kadar iyi etkileşim kurduğunu anlamak için Google Analytics (GA), önemli bir araçtır.

Ancak, ne aradığınızı bilmiyorsanız, GA içinde kolayca kaybolabilirsiniz. Parmaklarınızın ucunda bulunan çok fazla veriyle, en önemli ölçümleri bulmak için nereye bakacağınızı bilmek oldukça zor olabilir.

Mevcut pazarlama stratejinizi nasıl etkili bir şekilde değerlendirebileceğinizi ve nasıl ilerleyeceğinizi biliyor musunuz? Google Analytics’i kullanarak, web siteniz ve kullanıcılarınız hakkında muazzam miktarda veriyi ortaya çıkararak, pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz değerli bilgiler edinebilirsiniz.

En Önemli Olan Nedir?

En baştan en iyi pazarlama metriklerini nasıl seçeceğinizi bilmeniz gerekiyor. Aşağıda, Trafik Kanalları, ve Site İçeriği gibi Google Analytics’in bazı temel bileşenlerini inceleyeceğiz.

Trafik Kanalları

Dijital pazarlamanın en bilgilendirici yönlerinden biri, müşterilerin sizi nasıl bulduklarını tam olarak anlama kabiliyetidir. Google Analytics’in bu hayati unsuru, hangi pazarlama çalışmalarının işe yaradığını ve nelerin gözden geçirilmesi gerektiğini belirlemenize olanak tanır. Google Analytics, SEO performansından e-posta pazarlamaya kadar her şeyi değerlendirmek için farklı pazarlama kanallarının performansına odaklanmanızı sağlar.

GA’da inceleyebileceğiniz farklı kanallar:

Direct: Bunlar, kullanıcıların doğrudan URL’ye yönlendirdiği ziyaretlerdir:

  • Doğrudan URL çubuğuna yazılan site linkleri
  • Yer işaretlerine eklenen linke tıklama
  • UTM’lenmeyen linklerden siteye ulaşan
  • Mobil mesajlaşma sitelerinden tıklanan linkler.

Organik Arama (Organic Search): Bunlar, organik (ücretsiz) arama sonuçlarından gelen ziyaretlerdir. Aydan aya, organik trafiğinde olan artış, güçlü bir SEO stratejisini temsil eder. Bu raporun sonuçları Google, Bing veya Yahoo gibi organik trafik aracıları tarafından belirlenir.

Sosyal: Sosyal platformlardan ziyaretler (Facebook, Twitter, Instagram vb.)

E-posta: Toplu e-posta pazarlaması veya bireysel mesajlar olsun, etiketli bağlantılardan gelen trafik, e-posta mesajlarında tıklandı.

Refferal: Büyük arama motorları hariç, başka bir siteden bir UTM’siz bağlantıyı tıklayan kullanıcılardan gelen trafik.

Ücretli Arama: Google AdWords gibi TBM (tıklama başına ödeme) kampanyalarından gelen trafik. Ayrıca, edinme altında, Analytics içinde daha verimli raporlama için AdWords kampanyanızı Analytics’e bağlayabilirsiniz.

Other: Google, “Other traffic”, görüntülü reklamcılık, video reklamcılığı gibi, arama ve gösterme dışındaki çevrimiçi reklamcılıktan gelen trafik olarak tanımlar. Bazen, bu raporda, GA’nın uygun kanallara filtreleyeceği tanımsız trafik olacaktır.

Display: Google AdWords yeniden pazarlama kampanyaları gibi görüntülü reklamlardan gelen trafiği gösterir.

Site İçeriği

Google Analytics’in site içeriği bölümünde, tüm sayfalar, Açılış Sayfaları, Ayrıntılı İçerik İncelemesi ve Çıkış Sayfaları’na bakmanız gereken dört tane anlaşılır alt bölüm var.

Tüm sayfalarda, sitenizde belirttiğiniz bir tarih aralığı boyunca görüntülenen tüm sayfaların bir listesini bulacaksınız. Sayfalarınızdan herhangi biri eksikse, belirtilen tarih aralığında görüntülenmediler veya izleme kodu o sayfada düzgün şekilde yüklenmedi.

Verileri sayfa, sayfa görüntüleme sayısı, benzersiz sayfa görüntüleme sayısı, sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, çıkış oranı, girişler veya sayfa değeriyle ayırabilirsiniz. Bu metriklerde biraz daha ayrıntıya gireceğiz:

Sayfa görüntüleme sayısı, sayfanın kaç kez görüntülendiğidir; Bu, bir oturumda aynı kullanıcı birden çok kez olabilir.

Benzersiz Sayfa Görünümleri, bir sayfa için kaç tane benzersiz oturum olduğunu gösterir.

Sayfadaki Ortalama Süre, seçilen tarih aralığındaki sayfada geçirilen ortalama süredir.

Girişler, bir sayfanın kaç kez web sitesinin giriş sayfası olduğunu ve kullanıcının görüntülediği ilk sayfayı hesaplar.

Hemen Çıkma Oranı, bir kullanıcının web sitenizi açılış sayfasından diğer sayfalarda gezinmeden terk ettiği ziyaretlerin sayısına göre hesaplanır.

Çıkış Yüzesi, bir kullanıcının web sitesini terk etmesinden önce son sayfa olan sayfa görüntülemelerinin yüzdesidir.

Sayfa Değeri, e-ticaret kullanılarak hesaplanır ve toplam (TL) değeri sayfa için sayfa görüntüleme sayısına bölünür; bir çevrimiçi mağaza çalıştırmazsanız bunu göz ardı edebilirsiniz.

Ayrıntılı İçerik İncelemesi sayfasında Tüm Sayfalar raporunda (yukarıda belirtilen aynı kullanıcı metrikleriyle) aynı verileri görürüz, ancak bu sefer alt klasörler tarafından ayrıştırıldı.

Bu bölüm sitenizin ne kadar iyi organize edildiğini ve sitenizde gezinirken kullanıcıların içeriğinizle ne kadar iyi etkileşim kurduğunu gösterecektir. Bunun bir sayfa veya alt klasör olup olmadığını belirlemek için sayfa yolunun yanındaki klasör resimlerini görebilirsiniz. Aşağıda görebileceğiniz gibi, ana sayfa (/) ana sayfanın ana klasörlerini temsil eden simgeleri içeren ana klasördür. Bağlantılara tıklayarak, seçilen klasör içindeki ilgili sayfalar hakkında daha ayrıntılı bir döküme ulaşacaksınız.

Bu rapor özellikle, orijinal olarak farkında olmadığınız ziyaretçilere çekici olabilecek performans gösteren veya düşük değerli içerik veya içerik altında gösterilebileceği için özellikle kullanışlıdır. İşte, İçerik İncelemesi raporundan bir ekran görüntüsü:

Açılış sayfaları, içerik raporlarında size bir dönüşüm oranı gösteren tek sayfalardır. Bunun nedeni, birden çok sayfanın bir dönüşüm gerçekleşmeden önce tek ziyaretlerde görülebilmesidir, ancak ziyaretçinin üzerinde bulunduğu tek bir sayfa olacaktır. Bu nedenle, alt hizmetler sayfalarınızda gezinmeden önce hizmetler sayfanıza bir kullanıcı gelirse, dönüşüm tamamlanmadan önce hizmetler sayfası, dönüşümü oluşturan sayfa olarak sayılır.

Açılış Sayfası raporunda “Kaynak veya Aracı” gibi ikincil bir boyut ekleyerek bu verileri bölümlere ayırabilirsiniz. Bu, organik trafik, yönlendirme trafiği veya ücretli reklam gibi ortamlar veya Google, Yelp veya Google AdWords gibi belirli kaynaklar aracılığıyla iyi performans gösteren sayfaların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Pazarlama performansını analiz ederken hangi sayfaların en çok dönüşüm sağladığını tanımak hayati önem taşımaktadır.

Çıkış sayfaları, bir ziyarette görüntülenen son sayfalardır. Genellikle, bu listenin yukarısındaki kişi veya ödeme sayfalarınızı görmeye eğilimlisiniz. Bu, “kullanıcı yolculuğunun” bitişini görmek istediğiniz en uygun yer.

Bu raporu izlemek, kullanıcıları web sitenizde tutmak ve bir dönüşümü tamamlamaya yönlendirmek için hangi sayfaların iyileştirmeyi kullanabileceğini anlamak açısından önemlidir. Bu, dijital pazarlama planınızı dikkate alırken her zaman çok faydalı bir analiz olacaktır. Listede yer alan ve ‘404 Sayfa Bulunamadı’ gibi hata mesajlarına sahip olabilecek sayfalara bir göz atın; Bunları düzeltmek, kullanıcı yolculuğunu ve genel web sitesi performansını hızla geliştirmenin yollarıdır.

Daha iyi ölçüm, herhangi bir pazarlama stratejisinden en iyi şekilde yararlanmanın anahtarıdır. Digital Partners’ta Analytics’e önem veriyoruz ve bu aracı, hem kendi işimiz için hem de müşterilerimizin SEO, AdWords Medya Satınalma ve E-posta Pazarlama kampanyalarını yönetmek için günlük olarak pek çok şekilde kullanıyoruz. Google Analytics’i kullanmak sizi bir tahmin oyunundan uzaklaştırır ve web sitenize kimin geldiğini / geleceğini ve dijital pazarlama stratejinize veriye dayalı iyileştirmeler yapabileceğiniz yolları anlamanıza yardımcı olur.

 Serdar Faruk İşeri

Show Full Content
Previous 2018’i Kapatırken…
Next Sosyal Medyanın ‘’YUMURTA’’ İle İmtihanı

Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close

NEXT STORY

Close

En İyi 10 Google Chrome Extensions

Aralık 21, 2018
Close